.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افزايش قيمت انواع برنج در مازندران

در حالي كه‌اولين نشاي شالي امسال در اراضي مازندران بر زمين نشست ،قيمت انواع برنج افزايش يافته به طوري كه قيمت برنج " طارم محلي " از مرز ‪۲۱‬ هزار ريال در هر كيلوگرم گذشت.

اولين نشاي برنج در سال زراعي جديد پنج روز گذشته در روستاي " زاهدكلا " فريدونكنار استان مازندران به زمين نشست.

به گزارش ايرنا ،اكنون عرضه برنج در شاليكوبي‌هاي‌استان مازندران بسيار كم اما تقاضا بالا است و اين امر سبب افزايش قيمت شده است.

بنابر اين گزارش اكنون قيمت انواع برنج رمضاني، فجر و خزر و طارم محلي به ترتيب ‪ ۱۷ ، ۱۴ ، ۱۰‬و ‪ ۲۱‬هزار ريال در شاليكوبي‌ها است ، كه در مقايسه با دوهفته پيش نشان‌دهنده دو تا سه هزار ريال افزايش قيمت در هر كيلو گرم است.

"احمد قرباني" از شاليكوبي‌داران بابل و از آگاهان بازار برنج مازندران به خبرنگار ايرنا گفت:اكنون فقط پنج درصدازشالي‌هاي كشاورزان‌در شاليكوبي‌ها به صورت انباري نگهداري مي‌شود كه صاحبانشان حاضر به فروش آن نيستند.

وي عمده‌ترين دليل افزايش قيمت برنج را كمبود عرضه و تقاضاي بالا عنوان كرد و افزود: به نظر مي‌رسد به دليل عرضه نشدن شالي‌هاي باقي مانده و از طرفي تقاضاي بالا قيمت طي هفته‌هاي آينده بالاتر نيز برود.

قرباني گفت: قيمت‌هاي اعلام شده فعلي براي انواع برنج‌موجود در شاليكوبي‌ها به صورت بوجاري نشده است و در صورت الك كردن وانجام بسته‌بندي وارسال آن به مقصد، حداقل دو هزار ريال به قيمت برنج در هر كيلوگرم براي اضافه خواهد شد.

مازندران داراي ‪ ۲۴۰‬هزار هكتار اراضي شاليزاري است كه سالانه با توليد يك ميليون و‪ ۳۵۰‬هزار تن شلتوك برابر با حدود ‪ ۹۰۰‬هزارتن برنج سفيد، ‪۴۴‬ درصد برنج كشور را تامين مي‌كند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.215 seconds.